marți, 23 septembrie 2014

Masako, printesa samurailor - Jocelyne Godard minirecenzie

Hello, ce mai faceti? Da, stiu, am cam lipsit de pe blog, dar am avut un motiv bineintemeiat. Nu am renuntat la blog, am fost plecata de acasa mult in ultima vreme. Cu toate acestea nu am luat pauza de la citit, ba am citit foarte mult in ultima vreme. De aceea o sa aveti parte de mai multe recenzii in perioada urmatoare. Cel putin asa sper...daca nu o sa fiu foarte ocupata la lucru:) Oricum, promit sa fiu mai activa pe blog, promit!:D
Deci sa revenim la cartea de astazi. Masako, printesa samurailor de Jocelyne Godard. Nu o sa ii fac o recenzie in adevaratul sens al cuvantului, pentru ca nu am asa de mult chef, dar o sa va spun de ce mi-a placut aceasta carte foarte mult.
Sa va spun in mare despre ce este vorba in carte. Este un roman istoric care spune povestea lui Masako, sotia primului shogun al Japoniei, Minamoto Yoritomo, ajuns pe tron in 1192. Aceasta a fost o femeie dispusa sa faca totul pentru a-si vedea sotul ajuns shogun. In vremuri tulburi, cand se purtau lupte sangeroase intre clanuri, ea si-a sustinut sotul, ajungand sa puna ea insusi mana pe arme.In acelasi timp a fost nevoita sa isi apere locul si rangul in fata celorlalte femei care vroiau sa-l cucereasca pe Yoritomo.

Trebuie sa va spun un lucru despre mine....iubesc istoria...nu stiu de ce, dar am descoperit aceasta pasiune in scoala. Istoria a fost una dintre materiile la care mi-a fost cel mai usor sa invat. Plus ca eram atente si la ore si astfel retineam multe si din clasa. Astfel ca am ajuns si la facultate sa ma axez pe istorie si se pare ca imi si influenteaza ceea ce citesc. Pentru ca atunci cand vad romane istorice automat presupun ca o sa imi placa, mai ales daca respecta cat de cat realitatea. Plus ca imi place si cultura asiatica si povestile cu samurai, deci a intrunit trei din pasiunile mele:))
Daca primele motive nu sunt suficiente, trebuie sa stiti ca aceasta carte are actiune. Avem intrigile care se teseau in lupta pentru putere, de la batalii intre clanuri pana la batalii intre frati din cauza unei femei, tradari, in special intre membrii familiei, intepaturi intre sotiile legitime si concubine etc. Nu va plictisiti cand cititi aceasta carte.
Totusi cel mai mult mi-a placut ca Masako e prezentata ca o femeie puternica si ambitioasa, care a fost suficient de inteligenta sa stie cum sa invarta lucrurile pentru a-si pune in aplicare planurile, chiar si atunci cand acestea erau imposibile. Nu vreau sa dau mai multe detalii ca sa nu dezvalui spoilere, dar pentru mine a fost revigorant ca sa vad un personaj feminin care se impune, mai ales ca in aceea perioada din istorie lumea era a barbatilor.  Femeile trebuiau sa ii ascunda fata in spatele evantaielor si sa nu se implice in viata politica. Ce pot sa spun, sunt o feminista si sunt satula de personaje feminine care au mereu nevoie de un baiat sa le apere. Masako  a stiut sa se impuna inca de la o varsta frageda si acest lucru m-a facut sa indragesc acest personaj.
Exista si o poveste de dragoste interesanta in aceasta carte. Nu e cea mai frumoasa, dar cu siguranta este mai bine ancorata in realitate. Acesta este si motivul pentru care mi s-a parut interesanta...desi imi plac romanele romantice cu povesti de dragoste siropoase, totusi cand dau peste o poveste mai realista ca sa spun asa, ma face sa cobor cu picioarele pe pamant si sa realizez ca dragostea nu e ca in carti...oricat de mult mi-as dori eu asta:))
Va recomand sa cititi acesta carte, daca aveti timp si va place subiectul.
Puteti cumpara aceasta carte de aici:
Elefant.ro   Libris   Nemira
Daca stiti ceva romane istorice care as putea sa le citesc sa imi spuneti in comentarii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu