vineri, 6 noiembrie 2015

Recenzie If I Stay de Gayle Forman

Hello, everyone! Săptămâna trecută am revăzut, filmul If I Stay/Dacă aș rămâne și mi-am amintit că am citit cartea, dar nu i-am făcut recenzia inca. Și pentru că am citit și continuarea, Where She Went, am zis că e timpul să îi fac recenzia:-) Nu o să fie foarte detaliată, deoarece nu îmi amintesc foarte bine chiar totul despre ea. Stiu ca e cam tarziu, dar better late than never, right? :))
"Cartea Dacă aș rămâne spune povestea Miei, o violoncelistă talentată, cu o familie iubitoare și un prieten minunat, Adam. Ea nu trebuie decât să aleagă dacă va merge la Julliard, celebra școală de muzică din New York sau dacă va rămâne în Oregano cu cei dragi. Dar într-o dimineață lucrurile se schimbă, deoarece, într-un accident rutier își pierde părinții și fratele mai mic, iar ea ajunge în comă. Dar cu toate acestea ea îi poate vedea pe cei din jurul ei și pe sine. Acum ea trebuie să ia decizia între viata si moarte...intre a a ramane sau a-si urma familia"
O poveste tristă, scrisă la persoana întâi, care pe mine ma făcut să plâng. În timp ce Mia e comă ea știe tot ce se întâmplă in spital si ii aude pe cei din jurul ei.
Îmi place cum e scrisă cartea...deși acțiunea are loc doar într-o săptămână...în timpul acesta, Mia își amintește secvențe din viața ei, astfel că aflăm tot ce este important despre ea și prietenii săi. Autoarea, Gayle Forman a reușit să creeze acel sentiment de tristețe care te urmărește pe tot parcursul cărții. Se citește destul de repede și nu prea are momente plictisitoare. Îmi amintesc că eu am citit-o într-o zi.
Adevărul e că până am văzut filmul nu am fost așa de încântată de carte. A fost interesantă și mi-a plăcut, dar cred că am avut așteptări prea mari după ce am citit atâtea review-uri care o ridicau în slăvi. Sau poate acest lucru se datorează faptului că am citit cartea în timp ce călătoream și eram înconjurată mereu de oameni și nu mă puteam lăsa complet in voia sentimentelor. Cum ar fi daca m-aș fi apucat sa plâng in metrou in Paris? Sau pe bancă în vreun parc în timp ce alți turiști erau pe acolo. Ar fi fost ce e drept o experiență interesantă:))
Aș vrea să vă spun mai multe despre carte, dar din păcate nu îmi mai amintesc foarte multe...a trecut mult din august.:-)
 Personajele sunt plăcute...nu cred că este vreunul care să nu îmi fi plăcut. Mia este artistul acela genial, dar care nu își prea găsește locul în lume. Adam, este băiatul popular, liderul unei trupe emo-punk de succes. Kim, cea mai bună prietenă a Miei este mereu alături de ea și este genul de prietenă pe care toate lumea și-ar dori să o aibă. Părinții Miei sunt foști rockeri, dar acuma s-au reprofilat pentru a-si creste copii...tatăl este profesor, iar mama lucra la
După cum am mai spus...Mia trebuia să alegă: să trăiască, deși familia ei nu mai este? Sau să renunte?
Tu ce ai alege dacă te-ai afla în aceeași situație? Filmul a apărut in august, anul trecut...și mie mi se pare foarte reușit, Actorii se potrivesc în rolurile lor...coloana sonoră foarte bună...și pentru că m-am uitat singură la film am putut plânge în voie:))


Vă recomand atât cartea cât și filmul!:)
Cartea o puteți găsi aici: Elefant.ro  Libris.ro  Librarie.net

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu