Recenzie: Sub aceeaşi stea de John Green

Gen: Romance, Young Adult, Dramă
Data Publicării: 2013
Pagini: 306
Autor: John Green
Publicată de: Editura Trei
Traducerea din engleză şi notele de subsol: Shauki Al-Gareeb

Eu am auzit de această carte după ce am ascultat melodia lui Ed Sheeran, care este soundtrack-ul pentru film. Nu ştiam despre ce fenomen a ajuns, dar când am citit comenturile şi am aflat despre ce este vorba, am zis că trebuie neaparat să o citesc. Am cumpărat-o şi cum am prins ocazia, între două examene, am citit-o.
Autorul, John Green este o importantă personalitate pe internet. El dă sfaturi despre viaţă şi literatură. Puteţi să îl urmăriţi aici:
         "Sub aceaşi stea" prezintă povestea de dragoste dintre Hazel Grace Lancaster şi Augustus Waters. Hazel are 16 ani şi a fost diagnosticată de la 13 ani cu cancer pulmonar, stadiul IV, însă un medicament fictiv i-a prelungit viaţa.
Ea se descrie ca o "grenadă şi la un moment dat o să explodez şi aş vrea să minimalizez pagubele[...] vreau doar să stau departe de oameni şi să citesc cărţi, şi să mă gândesc, şi să fiu cu voi, fiindcă nu pot să fac nimic să nu vă rănesc.[...] Nu sunt deprimată. Nu am nevoie să ies mai mult din casă. Şi nu pot să fiu o adolescentă obişnuită, pentru că sunt o grenadă."  Este o fire echilibrată şi realistă, care preferă să îşi petreacă restul vieţii citind şi urmărind reality show-uri, însă mama ei decide că ar trebui să participe la un grup de sprijin pentru cei bolnavi de cancer. Aici îl întâlneşte pe Augustus sau Gus, cum îi spun prietenii. Acesta are cancer osos, lucru ce l-a făcut să îşi piardă un picior. Cu toate acestea el este un optimist şi visător, căruia îi place să vorbească în metafore şi îi este frică de uitare. În ciuda bolii incurabile, cei doi încearcă să îşi trăiască viaţa normal şi încep să trăiască o minunată, dar tragică poveste de dragoste.  Cea mai bună descriere a iubirii lor o face Gus:
"Sunt îndrăgostit de tine şi nu am chef să-mi refuz simpla plăcere de a spune lucruri adevărate. Sunt îndrăgostit de tine şi ştiu că iubirea e doar un strigăt în neant şi că uitarea este inevitabilă şi că suntem cu toţii condamnaţi şi că va veni o zi când toată munca noastră se va fi prefăcut în pulbere şi ştiu că soarele va înghiţi unicul pământ pe care-l vom avea vreodată şi sunt îndrăgostit de tine."
     Deşi este poveste tristă, este de asemenea plină de speranţă şi cu un umor foarte bun. Este bine scrisă şi uşor de citit. John Green  are un stil de a scrie care să te facă să simţi împreună cu personajele cărţii şi să devii empatic. Pe mine una m-a convins să îi citesc şi celelalte cărţi.
    O carte cu un subiect inedit, Sub aceaşi stea este mai mult decât o poveste de dragoste. Este genul de carte care te face să priveşti viaţa altfel. Dacă nişte copii bolnavi de cancer, care ar avea tot dreptul să se plangă au căutat să se bucure de viaţă şi să gasească o rază de soare care să le încălzească viaţa, de ce nu am putea şi noi? De aceea eu consider că este o carte care merită citită mai ales pentru că vă va face să treceţi printr-un adevărat rollercoster emoţional. Sunt putine cărţi care reuşesc să transmită asemenea sentimente cititorului, însă Sub aceeaşi stea de John Green reuşeşte din plin.

Această carte a fost ecranizată şi a apărut la noi în 19 iunie.

P.S : am găsit pe net primele două capitole al cărţii citite chiar de autor. dacă vă interesează puteţi să le ascultaţi :)

Este prima mea recenzie aşă că vă încurajez să îmi spuneţi dacă va plăcut, ce nu va plăcut, ce aş putea face diferit, ce am greşit, orice sfat care m-ar putea ajuta pe viitor e binevenit.